Close

12 października 2020

Jakie elementy umieścić na ściance promocyjnej? Podpowiadamy, jak przygotować grafikę reklamową

Prowadzenie kampanii marketingowych realizuje różne cele firm oraz instytucji. Z jednej strony zwiększają zainteresowanie przedstawianą ofertą. Z drugiej: budują określony wizerunek, z którego korzyści czerpie się dopiero w dłuższej perspektywie. Zwiększenie sprzedaży to tylko jeden z efektów, jakie można osiągnąć dzięki odpowiednio przygotowanym materiałom promocyjnym. A co powinno się znaleźć na ściance reklamowej, uzyskać zamierzone rezultaty?

Przekaz ma się spodobać odbiorcom, a nie trafiać w gusta kierownictwa

W przypadku promowania określonego produktu sprawa jest całkiem prosta. Całą uwagę odbiorców należy skoncentrować na jego najważniejszych zaletach, a także cechach wyróżniających daną markę na tle konkurencji. Nadmiar różnych bodźców odrzuci obserwujących, dlatego w tego rodzaju sytuacjach najlepiej postawić na zdrowy, wyrazisty minimalizm. Logo firmy umieszczone w jednym z narożników, krótkie hasło, a do tego obraz pozbawiony zbędnych, efekciarskich ozdobników. Tego rodzaju ścianka promocyjna pozwala zapisać się w świadomości odbiorców przy relatywnie niewielkich kosztach. W portfolio Omega System posiadamy wiele podobnych realizacji.

Skuteczna ścianka promocyjna pełni również ważną funkcję informacyjną

Grafika, jaka trafi do nośnika, nie musi być tradycyjnie pojmowaną reklamą. Równie dobrze sprawdzi się jako krótka prezentacja historii oraz dokonań firmy, w formie kalendarium albo infografiki. W sam raz, żeby potencjalni klienci lub partnerzy biznesowi zapoznali się z niezbędnymi wiadomościami. Przy tworzeniu ścianki promocyjnej o charakterze informacyjnym należy zwrócić szczególną uwagę na dobór kroju i wielkości liter, a także kolorystykę tła oraz napisów. Tutaj należy zachować wierność identyfikacji wizualnej, stworzonej na potrzeby marki. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości, przedstawiciele Omega System służą fachową pomocą i kompleksowym doradztwem.